Nema na ovom svijetu ateiste koji držio do sebe, a da nije spreman, skoro od riječi do riječi, potpisati tekst Ratka Perića pod naslovom: „Međugorska ‘ukazanja’ u prvih sedam dana“. Dobro, nema pismenijeg atieste na ovom svijetu kojem je jasno kako je u naslovu sedam dana, dok se autor u istom tekstu osvrće na skoro punih trideset i sedam godina, koliko ima od onog juna kada se, prema tvrdnjama grupe dječaka i djevojčica, na brdu pored Međugorja – mjestašca za koje se tada nije znalo dalje od Čitluka – ukazala Djevica Marija lično. Samo što to, u ovoj priči, a i inače, nije ni blizu najvažnijeg.
Važno je to što Ratko Perić tvrdi bez imalo zadrške: „Gospa u Međugorju se nije ukazala!“ Inače, Ratko Perić je po zanimanju svećenik i po funkciji, ni manje ni više, mostarsko-duvanjski biskup.
Piše: Emir IMAMOVIĆ PIRKE | Bljesak.info
Rijetke su situacije u kojima se oko nečega mogu složiti bezbožnici i oni što im je distribucija bogoštovlja profesija. Jednostavno, kako već pjesma kaže, dva smo sveta različita i dok god, dakle zauvijek, hodže i popovi tvrde kako mi, nevjernici, ne možemo dokazati nepostojanje boga, e tako ćemo i mi tvrdi da ga oni mogu dokazati kada… Sada se ovdje može upisati nešto o vrbi i grožđu, no nije neophodno.
Biskup Perić, da naglasimo, biskup, poziva se na prikupljene izjave svjedoka, transkripte razgovora sa njima, nepodudaranja u iskazima i banalni sadržaj navodnih poruka, sve kako bi dokazao da je Gospa u Međugorju bila manje puta nego na Anfieled Roadu gdje je do sada viđen niz bogova – od Billa Shankleya do Stevena Gerrarda – ali ona niti jednom. Bit će da je, kao starije žene općenito, ne zanimaju utakmice.
Ispalo je, prema Periću, kako se drugdje, u Lourdesu ili Fatimi, Djevica Marija ukazivala tako što bi boravak prijavila u najbližoj policijskoj stanici, zatim se službeno sastala sa lokalnim svećenstvom i, na kraju, većoj grupi okupljenih vjernika poručila nešto poput: „Ljubi bližnjeg svog“. U arhivi međugorskih snaga reda, međutim, nema ni jedne jedine potvrde o dozvoli privremenog boravka izdane na ime Blažene Djevice Marije, niti svećenika koji, kada ga ateisti upeglaju, može pokazati selfie sa Gospom, a i broj onih kojima se ukazala nije veći nego početkom ljeta 1981. Da zlo bude veće, nikome od te djece nije poručila čak ni da, eto, ljube bližnjeg svog, već je jednoj, Ivanka se zove, kazala da „sluša babu, jer je stara“.
Tako se, eto, u zemlji u kojoj je ama baš sve moguće u svakom trenutku, dogodilo i to da biskup, baš biskup, onaj pravi, nije s maškara, međugorski fenomen demistificira na način na koji se može, u pet deka gore – dole, svaka religija prikazatio kao organizirani oblik praznovjerja. Nisu, naime, ni iskazi svjedoka iz vremena ranog kršćanstva ili pojave islama baš čvrsti kao beton, navodi im se počesto ne podudaraju, desetljeća su, ponekad i stoljeća, potrošena na redakturu i uređivanje tekstova koji se smatraju svetim, iako se mnoge od poruka u suštini nimalo ne razlikuju od one da Ivanka sluša babu.
Koncept vjerovanja, pogotovo organiziranog, dakle religioznosti kao takve, ne počiva na egzaktnim dokazima, potvrdama i video zapisima postojanja boga, već, sasvim suprotno, na manjku propitivanja i višku prihvatanja da je, eto, bilo onako kako piše u nekim knjigama i kako su to službena lica iz najbližeg vjerskog objekta protumačila.
Biskup Ratko Perić se godinama u slobodno vrijeme istresa na obližnjim franjevcima, bilo hercegovačkim, bilo bosanskim, koje jednako ne podnosi bez obzira ne sve razlike među njima. Zanimljivo je, međutim, to što on, upravo sa pozicije jednog od vlasnika brige za Hrvate i katolike, ne pokazuje nikakvo zanimanje za činjenicu da je međugorski fenomen od zapuštenog i napuštenog kraja u kojem je najznačajniji objekat bila trafo-stanica, napravio bogato mjesto sa jednakim brojem kreveta za iznajmljivanje kao u Splitu, milionskim posjetama turista i radnim mjestima na koja se ne ide kako bi se gazda ima ne nekome iživljavati, već da se zaradi za pristojan život.
Istina, ima tu svega: od neplanske gradnje, preko manjka komunalne infrastrukture i poslovične sklonosti izbjegavanja plaćanja ičega državi, pa do nepodnošljivo kičastih relikvija za skupe pare, ali jedino čega u suštini nema je – prevara. Nije se u Međugorju, kao ni na bilo kojem drugom sličnom mjestu, bez obzira ko dolazio i u šta vjerovao, dogodilo da nezadovoljni posjetitelj traži povrat novca zato što je izigran. Ne ide se, u prijevodu, na religijsko-turističko putovanje kao što se ide na jazz festival ili vidjeti piramide, pa da se, eto, očekuje da na jazz festivalu bude koncerata jazza, odnosno da se vidi piramida kao takva, a ne obraslo, grbavo brdo na čijoj osunčanoj padini pase krava faraonka. Baš kao što se u boga ne vjeruje na način na koji bi genijalni Woody Allen to mogao. On je, inače, rekao da će postati vjernik čim dobije dokaz njegovog postojanja: „Recimo, veću svotu novca na računu u švicarskoj banci“.
Milioni su ljudi od svakuda došli i milione raznih para potrošili u Hercegovini zato što su čuli za čuda ili povjerovali da će tamo, kada već nije moglo u bolnicama, naći kakve pomoći i snage za nositi se s ljudskom mukom. I niko im, dok su kupovali karte i uplaćivali spavanje, nije obećao ništa više od udobrnog prijevoza i smještaja u sobama sa satelitskim TV programima, klimom i dostupnim internetom. Od tih i takvih Poljaka, Talijana, Čileanaca…izgrađene su kuće i hoteli, proširene suvenirnice, kupljena nova taxi vozila, otvoreni restorani i u njima zaposleni neki ljudi.
A to je, složit će se, trebali bi, vjernici i ateisti, korisnije i važnije od toga je li Ivanka od Djevice Marije dobila poruku da sluša babu ili od Ratka Perića da sluša – njega.
29 komentara
Emire ne pisi ti o Pericu i Medugorju . Imas ti o cemu pisat
Ratko je jači od Čove……
= STIPE MESIĆ – samo je upitan ” novac”
Neka si ti Emir svaka cast na napisanom tekstu i poznavanju problematike
Zanimljiv tekst ako niste prije citali pisanja ateista o bogu, ne o crkvi, nego opcenito o pojmu boga. Sve se na kraju svede na provlacenje sarkazma kroz skoro svaku recenicu i kronicno nepoznavanje sto znaci vjerovati. Oni su uvjereni da ako propitkujete vjeru onda ste ili ateist ili zatucani vjernik koji ne moze shvatiti da je bog prevara, a upravo oni nemogu shvatiti da je vjerovanje upravo suprotno od toga. Nadam se da će Emir naučiti zaista propitkivati a ne skrivati se iza zida sarkazma. BVB
Ako je ateista, je li možda i KOMUNJARA; JUGONOSTALGIČAR, UDBAŠ, BALIJA i sl.
Bože koje glušpsti ovi novinari pišu. Pa pročitaju li oni uopće svoj tekst?
Covik je mozda i u pravu..u Medjugorju je se razvio velik turizam od ljudi koji su rekli da im se Gospa ukazala…mozda grijesim al ko zna sve je upitno
Bičuj me Stojane!
Antikrst…. eto to je ratko
Sveti covik na svom mistu samo naprid Ratko !!
Jooojjjjjj ovo je previše i za jedan “grucki” portal.
Sad ste ga stvarno pretjerali.
Sramite se…….
Mogu prihvatiti svakakvu raspravu, ali ovakvo pisanje ……….. sramite se……
Ovako vrijeđanje nije si dozvoljavao ni beg Sadiković vaktile.
Odličan tekst. Bravo Pirke. Za ove kritičare iznad, pročitajte pa promislite o tekstu. Inače tekste je prenešen sa drugih portala. Ratko je elementarna nepogoda, a ne biskup…
Prva poslanica Korinćanima
1
10Zaklinjem vas, braćo, imenom Gospodina našega Isusa Krista: svi budite iste misli; neka ne bude među vama razdora, nego budite savršeno istog osjećanja i istog mišljenja. 11Jer Klojini mi, braćo moja, o vama rekoše da među vama ima svađa. 12Mislim to što svaki od vas govori: »Ja sam Pavlov«, »A ja Apolonov«, »A ja Kefin«, »A ja Kristov«. 13Zar je Krist razdijeljen? Zar je Pavao raspet za vas? Ili ste u Pavlovo ime kršteni?
Za mostar
Ako malo pažljivije pročitaš vidjet ćeš da Emir ne vrijeđa “samo” Ratka Perića. On vrijeđa biskupa.
Zanimljivo je da u korizmi Emir na ovakav način komentira događanja u našij Crkvi.
Ratko krizme se bliže,bit će masla
Ratko je zmaj a u medjugorju je kriminal veci nego u ciloj bih svaka cast gospi
Ovo je sve za razmatranja
Ratko srbine
U medugurju ima kriminala al svi usutite kad je u pitanju ukazanje.
Blago onima koji nevidise a povjerovase
Kada je naš Biskup izgovorio svoju prosudbu, mnogi su stali u čudu. Možda je to također veliki navještaj Radosne vijesti koja je bila zatomljena senzacijama, a ovaj svijet to jedino traži. Kad je Isus visio na Križu, ljudi bi najradije da je on s njega sišao i progovorio o oslobođenju, te se predstavio kao da mu se ništa nije dogodilo, a oni rimski vojnici i svi progonitelji da pred njim popadaju na koljena s jakim kajanjima i suzama pokajnicama. To bi ljudima najviše trebalo, jer oni uživaju u spektaklu. Isto tako, bilo bi svijetu najdraže da je Isus skočio s Hrama pred one bogalje i kojekakve ljude, pa im otpočeo govore i izvoditi razne trikove, akrobacije skačući prema vrhu hrama odakle je ono skočio među njih ili s jednoga brijega na drugi… No, Bog želi nešto drugo što čini i Crkva, a to je ne gladiti i glađenje prstima po plohama mača nego po samoj oštrici da krv poteče. Krv istine koja oslobađa, spasava, raduje, stvasra Nebo i Raj. Ako je naš Biskup rekao svoje uvjerenje na temelju dugogodišnje prosudbe i ako je potekla krv u svijetu, onda je postigao pravi pogodak jer onaj tko vjeruje u Boga i Bogu, u Gospu i Gospi, neće bacati drvlje i kamenje na njega, nego će u duhu Gospine poniznosti moliti skupa s Njime da nam se Bog po Gospi svima smiluje jer inače ne tražimo ono što je bit naše svete vjere, nego ono što je manje važno ili čak nevažno, a ukazanja nisu u Vjerovanju (!), te to i sve oko toga nevažnoga ističemo propuštajući temeljno u vjeri. Privatna ukazanja, bez obzira na njihovo službeno odobravanje ili nijekanje, trebala bi pojačavati bit naše vjere i ljubav prema jednoj, svetoj, katoličkoj i apostolskoj Crkvi, a ako promotori ukazanja i oni koji ih slijede bacaju drvlje i kamenje na predstavnike Crkve, poglavito na Biskupa koji je čvrsti i pravovjerni svjedok vjere u našem vremenu, što očituju njegova brojna teološka i pastoralna djela, onda sve to više niječe promulgirana ukazanja kroz dugi niz godina, nego ičija negativna izjava koja je nastala na autentičnim izvorima. Veći bi događaj i poruka za svijet bio da su svi kršćani nakon Biskupove izjave klekli i molili da Bog progovori svačijem srcu pravu istinu, a ne da zašiljuju kompjutorske pisaljke i rigaju paklenu vatru na svoga Pastira. Gospa zacijelo neprestance plače, da se izrazim u literarnom smislu, a ne u strogo teološkom.
Novi komentar šaljem i ovdje. Ovo o Biskupu je neodgovorno pisanje. Mislim da Gospa ne može prihvatiti ovaj govor mržnje prema djelovanju jednoga Pastira Crkve, jer je ona Majka Apostola, Kraljica Apostola. Da Biskup nije u zabludi glede Gospe, pokazuju njegova teološka djela i propovijedi, što će jednoga dana biti dragocjena duhovna literatura za one koji vole Gospu i koji su odani Bogu do žrtve. I kršćane su u onoj Prackvi proglašavali ateistima, tj. oni nisu štovatelji poganskih bogova kojih je bilo oko 2000 (bezbošci, nebošci), ali su bili štovatelji Isusa Krista, Druge Božanske Osobe, pa tako danas i one koji dostojanstveno vrše svoje dužnosti u Crkvi, kao što je i ovaj mostarsko-duvanjsksi i trebinjsko-mrkanski Biskup Ratko Perić proglašavaju ateistima, što se svodi na istu činjenicu: Biskup je veliki štovatelj Gospe i mariolog, samo što on ne traži spektakle nego istinu o Gospi. On je veliki teolog i tragatelj za istinom o Majci Božjoj, Bogorodici. Ovi mnogi komentari, kao i svi drugi što su se nabrušeno pojavili, nalikuju na udaranje kamenjem svjedoka vjere đakona sv. Stjepana čija je kamena smrt porodila velikoga svetoga Pavla Apostola, koji je moćni uzor Biskup Ratku, što se dade iščitati iz njegovih teoloških spisa. Biskup nalikuje na Stup u koji se zabadaju zaoštreni kompjutorski šiljci i piljci. Majka Božja rida gorkim plačem u ovoj Korizmi što su vjernici nasrnuli na Biskupa koji je autoritativno ispisao svoje mišljenje o privatnoj objavi u selu i župi sv. Jakova u Međugorju. To privatno ukazanje nije obvezatno za vjernike. Tko misli da jest, neka izmoli Vjerovanje skupa s papom Benediktom XVI., a ne da se praćkom nabacuje na svoga Biskupa, koji je potpuno svjestan svoje uloge u svome puku i vjerujem da su rijetki ovakvi ljudi, koji savjesno i s dubokoumnošću služe svome narodu i svim ljudima dobre volje.
Svak ima pravo na svoje misljenje tako i nas Biskup neznam sta bi rekla vjrrujem da je se gospa ukazala vidjelicama kao djeci al ko god ima u glavi nesto zna da su vidjelice pretjerale prave cirkus sa gospom svetom ljidi moji sta vam je koda je gospa njihova igracka koda oni odlucivaju kada ce im se ukazati sramota
Kako vas mudlaju svaka čast ckvi.
Niti je boskup peric kao niti cijela crkva protiv međugorja.
Samo testiraju teren i to je to da vide kako puk diše i tko je sve protiv crkve.
Protiv crkve pisete gluposti ja vjerujem u boga nije pitanje ovdje o crkvi vec jeli se vidjelicama ukazala gospa ili nije
Peric ateist i komunjara,ne opravdavam one kuce u Medugorju,ali Gospa se je ukazala.
Ovo je sramota, ne mislim na ovog kvazinovinara, jer sta drugo ocekivati od nekrsta i nevjernika, vec mislim na ove sto ga podrzavaju samo zato sto pise protiv Biskupa.
Koliko jadan covjek mora biti da se proda na ovaj nacin?
Jos jedna Njegoseva:
‘Trgovac ti laze sa smijeskom,
Zena laze suze prosipljuci,
Niko krupno ka turcin ne laze’
Ovo pogotovo za komentatoricu Mariju, tako preuzviseno ime nosis, a tako pogan jezik imas.
Ljudi vide i cuju a on ima svoj jugo ego i nije slucajno RATKO,…
Svka čast ckvi vidite što je sloboda.
Ne kružite što mislite da netko u ovoj partiji iznese ovako nešto protiv partije i Dragana.
Što bi bilo sa njime istjerali bi ga a vidite da ovdje crkva dopušta različita mišljenja i niko se ne izbacuje